פרויקט חיבור הכניסה לעיר אל השכונות הדרומיות של ירושלים, בכביש בגין מהווה עורק תנועה מרכזי וכולל גשרים, קירות תמך, קירות דיפון, מעבר תחתי וקירות אקוסטיים.
גשר רופין באורך של כ- 110 מ', בעל נציבים תמירים בגובה של כ- 12 מ' מעל כביש 4 (בגין).
הגשר בוסס על גבי כלונסאות קטני קוטר שבחלקם נקדחו בתוך שפך עפר. לצורך עמידה ברעידות אדמה בוצע עיגון של נציבי הקצה ב"עוגן מת" (Dead man), קורות מתיחה וקיר מוטמן לקבלת כוח פסיבי מחוץ למישור הגלישה של שפך העפר.
הקירוי האקוסטי מהווה שילוב של קיר תומך וקיר אקוסטי עם אופציה בקטעים מסוימים לקרוי מלא בעתיד מעל כביש 4 (בגין). המבנה מורכב ממקטע חזרתי ברוחב 4 מ', וכולל שני עמודים יצוקים באתר, קורות טרומיות בעלות זיז של כ- 5.5 מ' מעל הכביש. בין הקורות לוחות טרומיות לתימוך מצד אחד וקשתות בטון למחסום אקוסטי מצד שני. הפתרון נמצא כלכלי במיוחד ותוך שילוב אדריכלות מיוחדת.
גשרים ומחלפים,מבני דרך
קבוצת גדיש
מוריה